Thursday, November 13, 2014

Lawatan Kerjaya PPKIBP SMK Arau Ke ladang Anggur Tasik Beris Sik dan Terapi Pasir Di Pantai Merdeka kedah Darul Aman.

Hari : Khamis
Tarikh : 30 Oktober 2014


Pada 30 Oktober 2014, Program Pendidikan Khas SMK Arau telah mengadakan lawatan ke Ladang Anggur Tasik Beris dan Terapi di Pantai Merdeka Kedah darul Aman. Seramai 43 orang pelajar, 11 orang guru dan 4 orang PPM mengikuti program ini. Destinasi pertama kami ialah Ladang Anggur. Kami tiba di Ladang Anggur Beris pada pukul 11.15 pagi. Ladang Anggur yang terletak di Lot 264 kampung Ternas, Sik ini diusahakan oleh Syarikat Excel Agrotech Sdn.Bhd. Ladang seluas 34 ekar ini mempunyai 4 jenis buah anggur iaitu Black Opal, Black Grape, White Malaga dan Loose Pelite. Setelah itu, kami meneruskan perjalanan ke Pantai Merdeka untuk aktiviti terapi pasir.











Kami tiba di Pantai Merdeka pada pukul 3.30 petang. Disebabkan keadaan yang tidak mengizinkan kami terpaksa membatalkan aktiviti terapi pasir. Kami menggantikan aktiviti tersebut dengan membuat permainan yang dinamakan bola 'King Kong'. Aktiviti tamat pada pukul 5.00 petang.










Selepas urus diri, solat jamak dan qasar zohor dan asar, kami meneruskan perjalanan balik dan aktiviti membeli belah di Tesco Mergong. Selepas Jamak dan Qasar solat Maghrib dan Isyak kami membawa pelajar-pelajar membeli belah barang keperluan mereka. Kami bertolak pulang dari Tesco Mergong pukul 9.15 malam dan sampai di SMK arau pada pukul 10.15 malam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...