Thursday, November 13, 2014

Festival Nasyid dan Khatam Al-Quran Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan 2014

Hari : Selasa hingga Khamis
Tempat : Di Permai Inn, Kuala Terengganu, Terengganu.
Tarikh : 26 hingga 28 Ogos 2014

Pada 26 hingga 28 Ogos 2014 yang lalu, seramai 12 orang pelajar dengan diiringi 3 orang guru pengiring dari Program Pendidikan Khas Arau telah mewakili Negeri Perlis ke Festival Nasyid dan Khatam Al-Quran Pendidikan Khas Kebangsaan bagi kategori nasyid Bermasalah Pembelajaran (BP) Sekolah Menengah yang diadakan di Negeri  Terengganu Darul Iman.

Pelajar-pelajar yang terlibat ialah Farisha, Effa Husna, Madina, Abdul Rahim Ezzat, Muhammad Danial Iman, Muhammad Tarmizi, Muhammad Azeli, Muhammad Syakirim, Muhammad Nur Ilyas, Muhammad Shahmi, Muhammad Nazrul dan Sumeet. Manakala Nasyid bagi kategori Bermasalah Pembelajaran (BP) Sekolah Rendah seramai 12 orang peserta juga dengan diiringi 4 orang guru pengiring. Pelajar terlibat adalah pelajar yang terpilih dari 4 program pendidikan khas sekolah rendah iaitu pelajar dari SK Kuala Perlis, SK Simpang Empat, SK Padang Besar dan SK Putra. Ketua Kontijen kami ialah Puan Huzaimah binti Muain, manakala Pengurus pasukan ialah Pn Suhana binti Ishak. Kami bertolak ke sana dengan menaiki bas yang disewa khas oleh Jabatan Pelajaran Negeri Perlis.






Acara perasmian dan penutupan telah dirasmikan oleh Dato Hj Mohd Zubir Biun Embong, Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu. SMK Arau hanya menduduki tempat ke 10 daripada kontinjen yang bertanding. SMK Arau mendapat hadiah saguhati RM250.00 daripada penaja. Insayaallah kami akan lakukan yang terbaik jika diberikan peluang pada tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...